01 Oct 2020 | Vremea în : °C
Bitpress
DGSAPC Argeș: ”TEAM-UP – Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”

DGSAPC Argeș: ”TEAM-UP – Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor”

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș, în parteneriat cu Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții,  implementează proiectul ”TEAM-UP – Progres în calitatea îngrijirii alternative a copiilor” – proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (2014 - 2020), Axa prioritară 4 “Incluziunea socială și combaterea sărăciei”, Prioritatea de investiții 9.iv „Creșterea accesului la servicii accesibile, durabile și de înaltă calitate, inclusiv asistență medicală și servicii sociale de interes general” , O.S. 4.5 & 4.14  „Reducerea numărului de copii și tineri plasaţi în instituţii, prin consolidarea reţelei de asistenţi maternali”, Cod proiect - ID 127169.

Astfel, rețeaua de asistenți maternali profesioniști a D.G.A.S.P.C. Argeș se va extinde în perioada de implementare a proiectului (2019 – 2023), prin angajarea a 46 noi asistenți maternali (12 AM au fost angajați în anul 2019, 10 AM vor fi angajați în anul 2020 și câte 8 AM în anii 2021 – 2023).

 În acest sens, în vederea consolidării și dezvoltării rețelei de asistenți maternali la nivelul județului Argeș, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș a demarat procedura de identificare şi evaluare a persoanelor care doresc să devină asistenți maternali.

Asistentul maternal profesionist  este persoana fizică, atestată în condiţiile legii, care asigură, prin activitatea pe care o desfăşoară la domiciliul său, creşterea, îngrijirea şi educarea, necesare dezvoltării armonioase a copiilor pe care îi primeşte în plasament.

Poate fi atestată ca asistent maternal, persoana care îndeplinește următoarele condiţii:

  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • este  absolventă a minim 10 clase;
  • are drept de folosinţă asupra locuinţei (demonstrat cu acte) şi dispune de o cameră separată, amenajată special pentru copiii pe care îi va primi în plasament ;
  • are disponibilitate pentru a primi în plasament cel puţin doi copii, inclusiv cu probleme de sănătate sau cu tulburări de comportament;
  • are o stare de sănătate bună, atestată prin certificat medical;
  • nu a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni;
  • nu a fost decăzută din drepturile părinteşti sau al cărui copil a fost declarat abandonat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă;
  • prin comportamentul său în societate, starea sănătăţii şi profilul său psihologic, prezintă garanţii pentru îndeplinirea corectă a obligaţiilor ce revin unui părinte, referitoare la creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor săi.

Conform legislației în vigoare (H.G. nr. 679/2003 privind condiţiile de obţinere a atestatului, procedurile de atestare şi statutul asistentului maternal profesionist, Ordinul nr. 26/2019 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru serviciile de tip familial destinate copiilor din sistemul de protecție specială), în vederea obținerii atestatului de asistent maternal profesionist este necesară parcurgerea următoarelor etape:

  • depunere cerere de evaluare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal profesionist;
  • interviu;
  • evaluarea condițiilor materiale și a garanțiilor morale;
  • evaluare psihologică;
  • depunerea actelor necesare în vederea eliberării atestatului de asistent maternal profesionist;
  • formare profesională;
  • testare;
  • atestare de către Comisia pentru Protecția Copilului Argeș.

Persoanele care îndeplinesc condițiile legale și doresc să devină asistenți maternali se pot adresa instituției noastre astfel:

  • telefonic 0785126526 sau 0248- 271131, interior 21 -  Persoană de contact - doamna Gujmete Georgeta-Monica - inspector superior, Compartimentul Coordonare PFAMP, în intervalul orar: 0800-1630  (luni – joi) şi 0800- 1400 (vineri);
  • e-mail: [email protected];
  • prezentarea la sediul D.G.A.S.P.C Argeș, situat în mun. Piteşti, Calea Drăgăşani, nr. 8, jud. Argeş, etaj I, cam. 29 bis, în intervalul orar: 0800-1630  (luni – joi) şi 0800- 1400 (vineri), cu respectarea normelor de prevenire a răspândirii COVID – 19.
  • conform normelor ce se vor stabili în starea de alertă.


Comentează

Pentru a comenta, te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi
Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi
MAI MULTE ARTICOLE DESPRE:
Bitpress
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER

Abonează-te pentru a primi buletinul de știri prin email. Fără SPAM !

Bitpress
CURS VALUTAR
1 octombrie 2020

AED 1,1298 -0.28 %
AUD 2,9839 +0.72 %
BRL 0,7396 +0.09 %
CAD 3,1221 +0.55 %
CHF 4,5231 +0.42 %
CNY 0,6111 +0.02 %
CZK 0,1806 +0.84 %
DKK 0,6548 +0.12 %
EGP 0,2641 +0.11 %
EUR 4,8721 +0.05 %
GBP 5,3291 -0.22 %
HRK 0,6445 +0.02 %
HUF 1,3511 +1.36 %
INR 0,0567 +0.53 %
JPY 3,9305 -0.20 %
KRW 0,3567 +0.34 %
MDL 0,2451 -0.20 %
MXN 0,1892 +1.72 %
NOK 0,4474 +1.75 %
NZD 2,7553 +0.66 %
PLN 1,081 +0.61 %
RSD 0,0414 0.00 % -
RUB 0,0536 +0.94 %
SEK 0,4642 +0.45 %
THB 0,1314 0.00 % -
TRY 0,5387 +0.67 %
UAH 0,1464 -0.41 %
USD 4,1498 0.00 % -
XAU 253,1477 0.00 % -
XDR 5,849 0.00 % -
ZAR 0,25 0.00 % -

Mai mult
...
...

Ion Falca e croit sa dea Lupu afara din DSV

Toti prefectii PSD au fost demisi! Pleaca Marcel Proca. Va reveni Ion Cirstoiu?


Conducerea Primăriei Piteşti anulează şi Simfonia Lalelelor!

Interviu cu candidatul PC la Primaria Pitesti

Mircea Andrei se pregateste de remanierea directorilor din Arges

Un fleac, l-au ciuruit si pe Bogdan Badea! Oamenii lui Boureanu, la Recycle bin

Parlamentarii îşi trag astăzi pensii speciale. Pentru că merită...

Tudor Pendiuc: interceptarea telefoanelor si a email-urilor – o prostie de lege!