25 Feb 2020 | Vremea în : °C
Bitpress

In judetul Daciei Renault, taxa auto s-a dezbatut cu usile inchise

Vinerea ce tocmai a trecut, la Prefectura Arges, a avut loc o dezbatere extrem de importanta, avand ca tema mult disputata taxa auto. Au fost prezenti François Fourmont, director general al Dacia Renault, Constantin Stroe, presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Gheorghe Badea, director general Subansamble Auto, oameni de afaceri din domeniul auto, parlamentari argeseni, lideri sindicali de pe platforma Dacia, precum si reprezentanti ai AJOFM, Directiei Muncii, Finantelor Publice, Garzii de Mediu si ai Agentiei de Mediu.

Presa a fost desconsiderata de catre organizatori
Cand deputatul liberal Adrian Miutescu a anuntat evenimentul, chiar ma gandeam ca va urma sa scriu un articol in care sa-l felicit sincer pentru o astfel de idee. Pe dumnealui si pe prefectul judetului, Ion Popa, cel care ar fi avut initiativa. Din pacate, insa, presei nu i s-a permis sa participe la dezbatere, adica la ceea ce era mai important. A fost invitata la „spartul targului”, la o conferinta sustinuta doar de catre François Fourmont, Constantin Stroe, prefectul Ion Popa si parlamentarii Adrian Miutescu si Dragos Dumitriu. Nu ca le-am minimiza importanta, din contra, prezenta lor ne-a onorat. Dar, tinand cont de amploarea subiectului, ni s-ar fi parut corect si elegant sa putem asculta opiniile tuturor celor prezenti la dezbatere, nu doar pe cele pro-Dacia. Pentru ca, una este sa ai acces la o diversitate de opinii si sa poti trage cele mai corecte concluzii, si alta este sa ti se prezinte puncte de vedere unilaterale.

Perspective sumbre: inceputul sfarsitului pentru Uzina de la Colibasi
Trecand peste acest aspect, nu avem cum sa nu remarcam maniera aproape apocaliptica in care reprezentantii Dacia Renault au zugravit situatia actuala. Atat directorul François Fourmont, cat si presedintele Constantin Stroe au declarat ca votarea taxei auto, in varianta prezenta la acest moment pe site-ul Ministerului Finantelor, ar insemna inceputul sfarsitului atat pentru Uzina de la Colibasi, cat se pentru industria judeteana si nationala de automobile. De asemenea, cei doi au accentuat faptul ca daca o astfel de taxa va fi votata, Romania va ajunge inevitabil in fara Curtii Europene de Justitie.

„Daca taxa se desfiinteaza de tot, va rog sa masurati dezastrul economic”
„Grila mentionata pe site-ul Ministerului Finantelor, daca va fi promovata in forma in care se prezinta, va adauga la numarul nemultumitilor si pe noi, constructorii de automobile, si nu este deloc recomandat, caci vor fi efecte nefaste. Pe de alta parte, daca taxa se desfiinteaza de tot – cum propun cei care au pus-o la zid –, va rog sa masurati dezastrul economic intr-un an de zile”, a declarat Constantin Stroe, adaugand ca… „pot sa ma pun chiar in fata plutonului de executie daca afirmatiile mele nu se vor confirma”. 

„Singura care a mai ramas in viata este Dacia!”
Tot Constantin Stroe a declarat ca le-a pus in vedere contestatarilor taxei auto mai multe aspecte: „I-am rugat pe distinsii parlamentari - doar 4 prezenti, din cei 13 pe care-i are Argesul -, sa merga la sfintii lor sefi si sa-si raspunda la cateva intrebari. Unu: de ce la nivelul UE nu este o directiva care sa reglementeze comertul de automobile? Eu stiu raspunsul la intrebare, dar ii las sa-l gaseasca si dumnealor. Doi: sa-si puna problema, de ce se pedaleaza politic pe incalcarea Tratatului de aderare care, la capitolul liberei circulatii a marfurilor, ia in consideratie marfurile noi fabricate, nu pe cele second-hand? Trei: cu cat contribuie la bugetul de stat cei 250.000 de salariati din industria de automobile din Romania, comparativ cu cele doua milioane si ceva de romani care lucreaza in exterior? Patru: i-am mai rugat sa compare aportul industriei de automobile la bunastarea acestei natii, cu cel al industriei petrolifere, al industriei silvice, cu agricultura, textilele si asa mai departe. Cinci: i-am invitat sa rememoreze niste amintiri triste: Tractorul, ARO, Autobuzul, Semanatoarea si chiar Camioane. Singura care a mai ramas in viata este Dacia!”, a mai declarat Stroe. 


Iulia Cojocaru


Taguri:
Comentează

Pentru a comenta, te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi
Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi
MAI MULTE ARTICOLE DESPRE:
Momentan nu există recomandări bazate pe conținutul acestui articol. Trimite tu un articol pe această temă.
Bitpress
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER

Abonează-te pentru a primi buletinul de știri prin email. Fără SPAM !

Bitpress
CURS VALUTAR
25 februarie 2020

AED 1,2076 -0.08 %
AUD 2,9273 +0.04 %
BRL 1,0108 -0.08 %
CAD 3,3345 -0.06 %
CHF 4,5355 +0.22 %
CNY 0,632 +0.10 %
CZK 0,1905 -0.10 %
DKK 0,6435 +0.09 %
EGP 0,2842 -0.25 %
EUR 4,8079 +0.11 %
GBP 5,7552 +0.47 %
HRK 0,6451 +0.25 %
HUF 1,424 +0.18 %
INR 0,0617 0.00 % -
JPY 4,0183 +0.76 %
KRW 0,3649 +0.22 %
MDL 0,2489 -0.16 %
MXN 0,2321 +0.09 %
NOK 0,4737 +0.11 %
NZD 2,8052 +0.06 %
PLN 1,1175 +0.03 %
RSD 0,0409 +0.25 %
RUB 0,0677 -0.44 %
SEK 0,4553 +0.35 %
THB 0,1398 -0.21 %
TRY 0,7206 -0.17 %
UAH 0,1808 -0.11 %
USD 4,4355 0.00 % -
XAU 236,0469 0.00 % -
XDR 6,0589 0.00 % -
ZAR 0,2913 0.00 % -

Mai mult
...
...

Ion Falca e croit sa dea Lupu afara din DSV

Toti prefectii PSD au fost demisi! Pleaca Marcel Proca. Va reveni Ion Cirstoiu?


Conducerea Primăriei Piteşti anulează şi Simfonia Lalelelor!

Interviu cu candidatul PC la Primaria Pitesti

Mircea Andrei se pregateste de remanierea directorilor din Arges

Un fleac, l-au ciuruit si pe Bogdan Badea! Oamenii lui Boureanu, la Recycle bin

Parlamentarii îşi trag astăzi pensii speciale. Pentru că merită...

Tudor Pendiuc: interceptarea telefoanelor si a email-urilor – o prostie de lege!