28 Jul 2021 | Vremea în : °C
Bitpress
Felix Goldbach, prima zi ca manager la Teatrul ,,Davila

Felix Goldbach, prima zi ca manager la Teatrul ,,Davila": ,,Vreau ca salariații să nu considere că a venit bau-bau”

De astăzi, Teatrul ,,Alexandru Davila” din Pitești are un nou manager, în persoana târgovișteanului Felix Goldbach, muzician, lector univ. dr. la Universitatea „Valahia” din Târgoviște, doctor în muzică și în management cultural. Spune că nu a venit ca să dea oamani afară, ci ca să mențină o familie și un ,,mediu cald” în instituția care a cunoscut și manageri autoritari. Cu toate acestea, primul cap care va cădea este cel al directorului general adjunct, pe care îl va desființa pentru că ,,așa este peste tot în lume”. Felix Constantin Goldbach și-a preluat astăzi mandatul, ceremonia de învestitură având loc în sala de spectacole, în fața angajaților teatrului. Mandatul la conducerea instituției este de trei ani.

Goldbach ne-a declarat că își dorește foarte mult să păstreze colaborarea cu fostul manager Bebe Cotimanis, al cărui loc consideră că este pe scenă și intenționează ca din primele zile să se ocupe de următoarele lucruri: înregistrarea Teatrului ,,Alexandru Davila” ca marcă înregistrată, realitatea unei identități vizuale a instituției cu tot ce presupune asta și pregătirea din timp a sărbătoririi a 75 de ani de teatru, la Pitești.

,,Nu sunt un om conflictual, sunt un om comunicativ”

*Cum se vedea Teatrul ,,Davila” de la Târgoviște?

**Percepția a fost una bună dintotdeauna și de la Târgoviște, și de la București. În ultimii ani am fost inspector școlar la București și pot spune că și de acolo priveam către Argeș, inclusiv teatrul, pentru că am studenți foarte mulți și de la orchestra, și de la soliști.

*Vorbeați de filarmonică, și acolo se vorbea despre un concurs… Nu v-a tentat această oportunitate ținând cont de specializarea dumneavoastră muzicală?

**Sunt om de filarmonică, dar și la teatru avem trei secții: Dramaturgia, Estrada și Teatrul de păpuși. Cumva domină mai mult partea de regie, actorie, iar partea muzicală are un procentaj mai mic. Întotdeauna un muzician, atunci când apare, este pe locul doi. Eu le-am privit însă egale. Într-adevăr, numele meu este legat mult de Filarmonică, pentru că la Târgoviște am creat prima stagiune simfonică din istorie, în 2004, Camerata Valahia, când s-a format ,,copilul”, Filarmonica Muntenia. Am fost și în conducere de la început și am fost mereu cu un ochi pe Pitești pentru că era foarte aproape și am avut și colaboratori. O parte dintre cei de la Filarmonica Pitești s-au format la Târgoviște. Ca să răspund mai concret la întrebare, vă spun că m-a tentat întotdeauna filarmonica și o să mă tenteze, dar nu a fost un criteriu. M-am orientat către teatru pentru că am simțit că se dorește, în primul rând din partea autorității județene, o seriozitate din punct de vedere al reorganizării. Văzând că autoritățile au demarat foarte repede și concret demersurile, și fiind un tip pragmatic, m-am dus către ceva concret, nu către ce va veni.

*Mai mare decât interesul presei în ceea ce vă privește este interesul angajaților. Toți vor să știe cum este Felix Goldbach dar, mai ales, ce are de gând să facă Felix Goldbach?

**În primul rând nu sunt un om conflictual, sunt un om comunicativ. Am această abilitate de pedagog. Sunt un tip pragmatic, pentru că am făcut facultate, sunt practician, la bază sunt clarinetist și saxofonist. Nu am un comportament doar pedagogic muzical, ci sunt un om de scenă, simt și scena, iar acesta este un atu. Fiecare angajat va comunica cu mine, voi avea câte un șef pentru fiecare departament iar aceștia vor avea atribuții. Șeful va comunica mai sus toate problemele, dar dacă fiecare angajat are ceva de spus, eu îl voi asculta. Vreau să fie un mediu cald, să venim cu plăcere, vreau ca salariații să nu considere că vine  bau-bau manager. Vreau să fim colegi, să ne respectăm, să avem atribuții clare. Toate profesiile sunt egale pentru mine. Din start va fi un câștig pentru că pare că vin din exterior, dar vin chiar din interior, pentru că sunt om de artă. Cânt de la 10 ani, am 44 de ani, și de 34 de ani sunt cu muzicieni mari, am avut colaborări cu actori foarte mari.

*Să înțeleg că vă vom vedea și pe scenă?

**Sigur, dacă o să mi se ceară. Cred că e nevoie ca publicul să mă vadă. E bine ca un manager să știe management, dar și colegii să vadă că este de-al lor, din breaslă, că nu-mi las meseria nicio secundă, că simt meseria. Sunt convins că poți fi și un manager foarte bun, dar vreau să arăt că sunt un artist bun pe scenă, sunt egal cu ei, că pot fi director artistic. Vreau să fac un fundal muzical, pentru că sunt actori foarte buni, unii dintre ei branduri, mă onorează, sunt instrumentiști, soliști. Vreau să fim o mână, o familie. Să fie curat, frumos, ca un teatru.

,, Nu se poate în 72 de ani ca acest teatru de stat să nu fie marcă înregistrată la nivel național și internațional”

*Vizați schimbări ale organigramei? Restructurări?

**Nu mergem pe restructurări, nu am venit să dau afară, am venit să colaborez. Fiecare compartiment va avea un șef. Acum șef are doar secția de Revistă. Postul de director general adjunct nu are ce căuta, va fi doar un manager și un director artistic, pentru că așa este peste tot în lume. O să am și patrimoniu, pentru că nu este normal ca într-un teatru de asemenea vechime să nu ai patrimoniu. Acest lucru este inadmisibil. Mai sunt câteva detalii, dar întâi vreau să ajung eu acolo, să simt realitatea. Însă primul lucru pe care vreau să-l fac atunci când voi intra în teatru este să ne gândim ce vom face pentru atunci când vom împlini 75 de ani, adică mâine-poimâine, peste doi ani. Deja vreau să batem în cuie repertoriul, cu capul de afiș de-a lungul anilor. Până atunci, sunt foarte multe de pus la punct din punct de vedere administrativ. De asemenea, avem un brand pe care vreau să-l înregistrez ca marcă înregistrată. Nu se poate în 72 de ani ca acest teatru de stat să nu fie marcă înregistrată la nivel național și internațional. Mie îmi plac brandurile, îmi place să lucrez cu ele și cred că vom colabora foarte bine.

*Vă referiți la domnul Cotimanis? 

**Domnul Cotimanis este un foarte mare brand, este un nume recunoscut la nivel național, dar sunt și alte branduri, nu vreau să fac discriminări.

*Pentru că a venit vorba de Bebe Cotimanis, care a rămas cu statutul de colaborator pe perioadă determinată a teatrului, intenționați să continuați colaborarea cu domnia sa?

**Eu îmi doresc foarte mult colaborarea cu el pentru că a adus un suflu nou, a contat că este un nume și un brand și lumea a venit lângă teatru. Îmi doresc partea artistică a lui. L-am urmărit și ca manager, aici este un punct în care cred că împreună putem face mai mult și atunci îmi doresc foarte mult ca el să fie lângă mine, să facem echipă mai departe, dar îmi dorect foarte mult să-l văd pe scenă. Acolo este locul lui, acolo îl văd pus în valoare mai bine. El trebuie să aibă timp și liniște să studieze, să lucreze, să se exprime.



Comentează

Pentru a comenta, te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi
Te rugăm să te autentifici sau să te înregistrezi
MAI MULTE ARTICOLE DESPRE:
Bitpress
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER

Abonează-te pentru a primi buletinul de știri prin email. Fără SPAM !

Bitpress
CURS VALUTAR
27 iulie 2021

AED 1,1371 +0.12 %
AUD 3,0726 +0.09 %
BRL 0,8068 +0.60 %
CAD 3,3211 -0.09 %
CHF 4,5481 +0.07 %
CNY 0,6427 -0.14 %
CZK 0,1912 -0.10 %
DKK 0,6615 -0.03 %
EGP 0,2662 +0.11 %
EUR 4,9194 -0.03 %
GBP 5,755 +0.01 %
HRK 0,6554 +0.24 %
HUF 1,3621 +0.15 %
INR 0,0561 0.00 % -
JPY 3,792 +0.28 %
KRW 0,3619 +0.17 %
MDL 0,2311 -0.13 %
MXN 0,2079 0.00 % -
NOK 0,4706 +0.13 %
NZD 2,9058 -0.14 %
PLN 1,0721 -0.02 %
RSD 0,0418 -0.24 %
RUB 0,0566 +0.53 %
SEK 0,4834 +0.44 %
THB 0,1267 +0.16 %
TRY 0,4865 +0.04 %
UAH 0,1553 +0.71 %
USD 4,1766 0.00 % -
XAU 241,2482 0.00 % -
XDR 5,9353 0.00 % -
ZAR 0,2811 0.00 % -

Mai mult
...
...
100% Romanesc, la Filarmonica Pitesti

„Cumințenia pământului” și jalnica cerșetorie la care se dedă guvernului tehnocrat

Poezie pentru pereti - Festivalul Primavara Poetilor, la Pitesti


Strângere de fonduri pentru realizarea unui film despre "Experimentul Piteşti"


Despre cum am mers la o piesa de teatru pe care nu as fi vrut sa o vad

,,Avem memoria scurta” - un editorial marca ,,Timpul muscelenilor". Cititi noul numar!

Carmen Dumitrache: ,,Poetul Virgil Diaconu nu a ramas pe drumuri”

Revista „Arges”, in bataia vantului?